Druk zawiadomienia naczelnika urzędu skarbowego o rozpoczęciu ewidencjonowania sprzedaży przy zastosowaniu kasy fiskalnej przewiduje, że podatnik powinien podać miejsca, w których będą się znajdowały kasy albo miejsce siedziby lub miejsce zamieszkania podatnika w przypadku kas przenośnych. Druk ten nie przewiduje jednak by podać w nim, że rejestrowana przez podatnika kasa jest kasą przenośną czy kasą stacjonarną (zwykłą).
Zgłaszając naczelnikowi urzędu skarbowego rozpoczęcie ewidencjonowania sprzedaży za pomocą kasy fiskalnej należy pamiętać aby w zawiadomieniu (przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania obrotu i kwot podatku należnego) określić charakter zgłaszanych kas fiskalnych, czyli to czy są to kasy przenośne (mobilne) czy kasy stacjonarne oraz określić miejsce ich używania (czyli wskazać, że mobilne kasy fiskalne mogą być w przyszłości używane w różnych , nieokreślonych miejscach).
Organy podatkowe uznają bowiem (pismo Dyrektora IS w Poznaniu z dnia 21.01.2014r. znak: ILPP2/443-954/13-6/MR), że podatnik nie ma obowiązku składania zawiadomienia o użyciu kasy fiskalnej w inny miejscu wówczas gdy w zgłoszeniu do urzędu skarbowego przed terminem rozpoczęcia ewidencjonowania sprzedaży podatnik wskazał miejsce używania kasy, wskazał na charakter tych kas (przenośne) i zaznaczył, że mogą one być używane w różnych miejscach.